29 Haziran 2011 Çarşamba

İTALYA GEZİMİZ - VENEDİK'DE İKİNCİ GÜN

Dairemizin fotoğraflarını nasıl olduysa kaybettik. Yukarıdaki fotoğraflar internet sitesinden bulduklarım.
Venedik, Venice, Venezia.
Kahvaltımızı Rialto Köprüsü'nün dibindeki dükkanlardan birinde yaptık. Çocuklara sandviç, kendimize kruvasan ve kahve aldık. Oldukça pahalı (15 Euro) bir kahvaltıydı ama doymadık. En kısa zamanda market alışverişine gitmeye karar verdik. Mutfakta kap kacak, bardak, tabak, tencere her şey mevcut. Tek eksik bulaşık makinesiydi. Mümkün olduğunca evde yemeye karar verdik.
Roma Meydanı'nda vaporetto durağının biraz ilerisindeki Coop Süpermarket'ten esaslı bir alışveriş yaptık. Her türlü ihtiyacın bulunabileceği oldukça büyük bir market. Özellikle de peynir standı muhteşemdi. Onlarca peynir çeşidi vardı. Kahvaltı için bir sürü peynir aldık. Seçmekte de epey zorlandık.
Floransa'ya tren bilettomuzu almak için tren istasyonuna uğradık. İstasyonun merdivenlerinden Büyük Kanal manzarası bir harika.
Venedik, Venice, Venezia.
 Öğle yemeği için marketten raf ömrü kısa paket içinde deniz mahsulleri, yeşillik ve penne makarna aldık. Fotoğraftaki tabaklara daha sonra makarnaları da ekledim. Üzerlerine de yine Coop'dan aldığımız çeşnili zeytinyağlardan gezdirdim. Çok lezzetli bir yemek oldu. Oğlum ilk defa ahtapot yedi ve çok sevdi. Bu arada Venedik'de musluk suyu içilebiliyormuş ve dünyanın en güzel sularından biriymiş.
Öğle yemeğinden sonra San Marco Meydanı'na gittik. Etrafı binalarla çevrelenmiş (Dükler Sarayı, Sansoviane Kütüphanesi ve San Marco Bazilikası) çok gösterişli bir meydan. O dar sokaklardan sonra böyle büyük bir alan görmek insanı şaşırtıyor. Venedik gibi toprak parçasının kıt olduğu bir şehirde bir meydan için bu kadar geniş yer ayrılması çok etkileyici.
San Marco Meydanı'ndaki çan kulesinden denizde park etmiş gondolların görüntüsü
Venedik, Venice, Venezia.
Sal, güneş tepede olmasına ve bu saatlerde iyi fotoğraf çıkmayacağını bilmesine rağmen çan kulesine çıkmakta ısrar etti. Ben çocuklarla aşağıda kaldım. O çıktı ve fotoğraf çekti. Biz aşağıda dondurma yedik.
 Çan kulesinden meydandaki bir kafenin detay görüntüsü.
San Marco Meydanı'nda akşam saatleri.
Venedik, Venice, Venezia.
San Marco Meydanı özellikle geceleri görmeye değer bir mekan. Meydanı çevreleyen kafelerde canlı müzik dinlenebiliyor. Sırayla çaldıkları için müzikler birbirine karışmıyor. Bazen insanlar dans ediyor.
Klasik müzik ya da caz çalıyorlar.
Özellikle geceleri meydanı su basmış oluyordu.
Venedik, Venice, Venezia.
San Marco durağından vaporettoya binip Büyük Kanal'ı gezdik.
Sakin bir saatte vaporettonun içi.
 Daltonlar Venedik'te :)
Birazdan İç Geçirme Köprüsü'nü dinamitleyecekler :)
Venedik, Venice, Venezia.
Motorlu taşıt giremez yasağına uymamış bir otomobili ibreti alem olsun diye ne hale getirmişler :)
Güneş iyice alçaldıktan sonra Rialto Köprüsü civarından başlayarak şimdi kestiremediğim bir yerlere doğru yürümeye başladık.
Gondolcular belki son bir iş çıkar diye bekliyorlar.
Venedik, Venice, Venezia.
 Her sokak, her kanal ayrı bir tablo güzelliğinde.
Daha ne kadar yürüyeceğimiz hakkında hiçbir fikrimiz yok. Fotoğraf makinasını ben kaptım, gün batımında durmadan fotoğraf çektim.
O kadar çok yürüdük ki yorgunluktan bayılmak üzereyken en yakın durağa ulaştık. Tam vaporettoya binmek üzereyken Irmak'ın çişettosu geldi. Venedik'de genel tuvalettoların nerede olduğu bulmak çok kolay. Nerdeyse her köşe başında, duvarlarda, yerde, ok işaretiyle nerede oldukları gösterilmiş. Biz de ok işaretlerini takip ederek tuvaleti bulduk ama kapalıydı. Saat  22.00 idi. Neyse ki açık bir barın tuvaletine gittik.
Venedik, Venice, Venezia.

Venedik gezimizin diğer bölümleri için aşağıdaki bağlantılara bakabilirsiniz: