28 Temmuz 2011 Perşembe

BURANO ADASI


Burano'ya adım atar atmaz turistleri dantel dükkanları karşılıyor. Çünkü bu ada el yapımı dantelleri ile ünlü. Caddeler, sokaklar, meydanlar dantellerle dolu.
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Burano dantelinden küçük örnekler. 
Venedik, Venice, Venezia. Burano
 Kilise meydanında yaşlı bir kadın dantel işliyor. Hatta 1872 yılında adada dantel yapımını öğreten bir okul bile açılmış.
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Burano danteli iğneyle işlenerek yapılıyor. Bu teknik kuşaktan kuşağa aktarılmasına rağmen günümüzde geleneksel anlamda bilenlerin sayısı oldukça azalmış. 
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Bu dükkanın sahibi fotoğraf çekmemem konusunda beni uyardı. Ben çekmiş bulundum. Dantelden şemsiyeler çok güzeller. Venedik'te de satılıyor bu şemsiyelerden.
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Çok hoş dantel elbiseler var. Ne yazık ki çok pahalılar.
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Çok pahalılar çünkü yapımı uzun sürüyor, el emeği bizdekine göre daha pahalı ve yapmayı bilen az kişi var.
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Burano Adası'nın en önemli özelliği tabi ki rengarenk evleri.
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Sarhoş balıkçılar geceleri evlerini kolaylıkla bulabilsinler diye her ev farklı renge boyanmış.
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Günümüzde evinin rengini değiştirmek isteyenler belediyeden izin almak zorundaymış.
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Her evin giriş kapısında çizgili kumaştan perdeler vardı. Sinek girmesin diye mi acaba?
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Evler çok bakımlı, pencereler, duvarlar, kapılar çiçeklerle süslenmiş. Masal diyarı gibi bir yer burası.
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Kilisenin çan kulesi eğik. Hemen önündeki meydan turistlere satış yapan tezgahlarla doluydu. Güneş biraz alçalsın da meydanın fotoğrafını öyle çekerim diye düşünmüştüm. Saat 4 gibi tüm tezgahlar kapanmış, meydan bomboştu. Kaçırdım o cümbüşü fotoğraflamayı.
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Öğleden sonra Burano sokaklarında inanılmaz yansımalar oluşuyor.
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Venedik, Venice, Venezia. Burano
 Sanki bir kaleydeskobun içindeydim.
Venedik, Venice, Venezia. Burano
 Onlarca yansıma fotoğrafı çektim.
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Ömrümün sonuna kadar bu adada yaşayabilirim gibi geldi bir an.
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Burano Adası'nda günlük hayat.
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Her yer rengarenk.
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Akşama doğru sokaklar iyice tenhalaştı.
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Fotoğraf çekerken motoru kaçırıyordum nerdeyse.
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Teras çok yaratıcı.
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Ayakları yerden kesen bir güzellik.
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Gün batımında adadan ayrıldık.
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Yolumuzun üzerindeki küçük bir ada.
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Gün batımı harikaydı. 
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Murano Adası'na da uğradıktan sonra San Marco Durağı'na gitmek için güzergahı en uzun olan motora bindik.
Venedik, Venice, Venezia. Burano
 
 Yol boyunca fotoğraf çektik.
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Costituzione Köprüsü ya da Ponte della Costituzione Roma Meydanı'nı tren istasyonuna bağlayan Büyük Kanal'ın en yeni köprüsü.
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Venedik, Venice, Venezia. Burano
Bu köprünün birçok adı var. Diğerlerinden farklı olarak üstü kapalı olan köprü saraydaki sorgu odasını hapisaneye bağlıyormuş. Eskiden bu hapishaneye bir giren bir daha çıkamazmş. Bu yüzden mahkümlar bu köprüden geçerken Venedik'in güzel manzarasına son bir kez bakar, ah çekerek iç geçirirlermiş. Ahlar Köprüsü, İç Geçirme Köprüsü, Son Bakış Köprüsü isimlerinden bazıları. Binalardaki tadilat nedeniyle böyle hoş olmayan bir fotoğraf çekebildim. 
Venedik, Venice, Venezia. Burano

Venedik ile ilgili bloğumdaki diğer kayıtlara ulaşmak için lütfen tıklayın:






5 yorum:

Adsız dedi ki...

fotoğraflar pek güzel.hangi kamerayı kullanıyorsunuz acaba?

nesrin galatalı dedi ki...

Teşekkür ederim. Nikon D7000 kullanıyorum.

Adsız dedi ki...

Gazetede Burano Adası ile ilgili yazıyı okuyunca Özellikle danteller ve evler ilgimi çektiğinden internetten araştırmak istedim.Sizin çektiğiniz resimler harika .bence bu resimler fotoğraf makinanızın kalitesinden çok sizin güzeli gören gözlerinizden kaynaklanıyordur.Kutluyorum.Emekli olunca gitmek istediğim yerlere Burano yu da ekledim.:)

Selma dedi ki...

Fotoğraflarınızdaki renkler beni büyüledi.. İnanılmaz parlak ve fotoğraflar çok net. Bende Nikon D7000 kullanıyorum. Çekimlerinizde tripod kullanıyor musnuz?
Blogunuzu keyifle takip ediyorum

nesrin galatalı dedi ki...

Selma Hanım merhaba,
Fotoğraf makinasının lensi sonucu çok etkiliyor. Nikon D7000'in üzerinde verilen objektifi kullanıyorsanız eğer pek de başarılı bir objektif olduğunu söyleyemem. Özellikle keskinliği konusunda ben hiç memnun kalmamıştım. Bu yüzden daha iyi bir lens aldım. Fotoğrafların çoğunluğu Nikon 24-70 mm F:2,8 lens ile çekildi. Çok başarılı bir lens. Renk doygunluğu ve keskinliği harika. Işık yeterli olduğu sürece tripot kullanmıyorum. Iso değeri yüksek çekiyorum. Daha sonra fotoşopta hafif gren temizliği yapıyorum.
Renklerin doygun olması için özellikle akşam üzeri güneş ışıklarının yatay olduğu saatlerde fotoğraf çekiyorum. Siz fotoşop kullanıyormusunuz bilmiyorum ama dijital fotoğraf çekiyorsanız mutlaka ve mutlaka fotoşopta en azından level ayarı yapmanız gerekiyor.
Sevgiler.