23 Haziran 2011 Perşembe

İTALYA GEZİMİZ- VENEDİK'DE İLK GÜN

Venedik, Venice, Venezia.
Mayıs 2011başında Venedik ve Floransa'ya gitmeye niyet ettik. Çocuklarla birlikte gideceğimiz ilk yurt dışı gezisi olacaktı.

Venedik ve Floransa'da Interhome'dan daire kiraladık. Rezervasyonda biraz geciktiğimiz için Venedik'deki ev beklentimizin oldukça altında kaldı.

Oğlum da, kızım da daha önce uçağa binmişlerdi ama hatırlamayacak kadar küçüktüler. O yüzden ilk kez biniyormuş gibi heyecanlıydılar ve korkunun izi bile yoktu. Yol boyunca uçaklarla ilgili yüzlerce soru ile kafamızı şişirdiler. Hostesler oyuncak uçaklar verdiler bizimkilere, tüm İtalya seyehati boyunca onlarla oynadılar. Yanımıza başka oyuncak almamıştık bu yüzden hediyeler çok iyi geldi. THY'ye teşekkür ediyorum.

Ve işte Venedik, Venice, Venezia.

Venedik, Venice, Venezia.

Marco Polo Havaalanı şehrin anakaradaki bölümü olan Mestre'de. Buradan şehir merkezine AC TV nin yarım saatte bir kalkan 5 no'lu otobüsü ile gittik. Venedik anakaraya 4 km uzunluğundaki  kara ve demiryolu köprüsü ile bağlı.
Motorlu kara ulaşımı Piazalle Roma (Roma Meydanı) da son buluyor. Meydan otopark görünümünde. Sonrasına sadece kanal otobüsleri olan vaporettolarla ya da yürüyerek ulaşım sağlanıyor. Saat 19 civarında olmasına rağmen güneş bizi epey rahatsız etti. Ege'cim çocukların eşyalarını koyduğum valizi yol boyunca kendi çekti. Oğlum büyümüş!
Ege'nin çektiği bir vaporetto fotoğrafı
Venedik, Venice, Venezia.
Diğer ucu S.Lucia Tren İstasyonu'na giden Calatrava Köprüsü'nü geçmeden hemen solda vaporetto durağı var. Venedik'de 4 gece kalacağımızdan 72 saatlik biglietto (bilet) aldık. Bir de Venedik haritası. Dairemiz Rialto Köprüsü'ne yakın. 1 numaralı  hat önerilmişti ama dilenci vaporettosu gibi her durağa uğruyor. Biz 2 numaralı hatta bindik. Küçük durakları atlıyor, ekspres yani.
Rialto Köprüsü üzerinden çektiğimiz bir fotoğraf
Büyük Kanal'ı ilk kez görmenin heyecanı ile vaporettoda ilerliyoruz. Tıklım tıklım dolu. İnsan ve valiz kalabalığı. Rialto Durağı'nda indik. Ünlü köprüye şöyle bir bakış fırlattıktan sonra Sal haritaya konsantre oldu. İki erkek valizleri çekiyor, ben kızımın elinden tuttum, arkamda ağır sırt çantası, takipteyiz.
Venedik, Venice, Venezia.
Oldukça dolandıktan sonra haritaya göre dairemizin olması gerektiği yerdeyiz. Ama sokağımız kayıp. Meğerse iki bina arasındaki aralık bizim sokakmış. Genişliği 1metre ile 1.5 metre arasında değişiyor.
Sokak ortasında su kuyusu bulunan küçük bir meydana açılıyordu. Sonradan farkettik ki Venedik'de her meydanın ortasında artık kullanılmayan bir su kuyusu mevcut.
  Bizim oda sağdaki pembe binanın giriş katında
Venedik, Venice, Venezia.
Evin sahibesini bizi beklerken bulduk. Oldukça eski bir binadan içeri girdik. Kadın çok çok az İngilizce biliyordu. Sal'da 8 yıl önce 2 kur İtalyanca kursuna gitmişti. Daha çok el kol hareketleriyle anlaşmaya çalıştılar.
   Giriş kapısından sonraki apartman boşluğu. Karşıdaki kapı ise kanala açılıyor. Hemen önüne park eden gondola buradan biniliyor. Her evde var böyle bir kapı. Hatta eskiden bazı evlerin yürüme yolu yokmuş. Sonradan 45-50 tane kanalı doldurup bu evlere yürüme yolu yapmışlar.
Her gün farklı çamaşırlar asılıyordu pencerelere...
Venedik, Venice, Venezia.
Eski bir venedik evindeyiz. Dekorasyon güzel ama biraz kasvetliydi. Duvarlar koyu yeşil, kapılarda altın varak işlemeler vardı. Banyo ve mutfak temizdi. Valizlerdeki giysileri boşaltabileceğim boş bir dolap bulamadım. Bu durum beni strese soktu. Dolap yoktu ama olsun, yatak odasında piyano vardı. Ben de eşyaları piyanonun üzerine dizdim.

Birden dışarıdan müzik sesi duyduk. "Birisi radyo falan mı açtı acaba, nerden geliyor bu şarkı?" derken perdeyi aralayıp dışarı baktık ki gözlerimiz yerinden oynadı. Odamızın karşısı ve önü kanal, gondollar geçit resmi yapıyor. Gondolun bir tanesinde bir adam akordiyon eşliğinde serenat söylüyor. Ama nasıl güzel geliyor ses. Kanalların akustiği mi çok iyi, adamın sesi mi çok gür bilemedim.
Odamız tam da gondol güzergahı üzerindeymiş. Bol bol time lapse (zaman aralıklı fotoğraflardan yapılan video) çekmek niyetindeydik. İstesek buradan daha iyi bir oda bulamazdık diye seviniyoruz.
Yatak odası penceresinden manzaramız
Sal salon penceresinden dışarı sarkarak yatak odası penceresinden  görünen manzarayı da birleştirip panaromik bir fotoğraf çekti.
 Karnımız aç, birşeyler yemek için hemen dışarı çıkıyoruz. Hava kararmıştı. Vitrinlerden gözlerimi alamadım.
 Venedik, Venice, Venezia.
Cam objeler, giysiler, maskeler, cam boncuklar, ne satılırsa satılsın vitrinlerin hepsi çok çok güzel düzenlenmiş.
Kendimi vitrin fotoğrafı çekmekten alıkoyamadım.
Rialto Köprüsü ile San Marco Meydanı arasındaki sokaklarda Venedik'in en gösterişli vitrinleri yer alıyor.
 Venedik, Venice, Venezia.

Venedik'in en turistik mahallesi de bu bölge zaten.
Yakın bir yerlerde sandviç tarzı şeyler atıştırdıktan sonra dairemize geri döndük ve Venedik'te kısa süren ilk günümüzü tamamladık.
 Geri dönerken ben hala vitrinlere yapışmış fotoğraflarını çekiyordum.
 Venedik, Venice, Venezia.

Venedik gezimizin diğer kayıtlarına aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz:
Venedik'te ikinci günümüz
 Murano Adası
Burano Adası
 Venedik Gezimize Devam

gülten s, dedi ki...

Merhaba,
gidemediğim,görmeyi çok istediğim yerlerde yazınızda geçen ayrıntıları merak ederdim.sevdiğim bir bakış açısı.doğaçlama gelişen video görüntüsü de super bir tat vermiş yazıya.ellerinize,yüreğinize sağlık.çok teşekkür ediyorum paylaşımlarınız için.

Merhaba Gülten Hanım,
Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Gezinin devamını da en kısa sürede paylaşmaya çalışacağım.
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Nesrincim ,
Hem tebrik ederim, hem teşekkür ederim.Bizim bir yere gideceğimiz yok ama sayende gitmiş gibi oldum.Devamını bekliyorum..

Teşekkürler Efsanecim,
Devamını hazırlamaya başladım ama ağır ilerliyor. Size de acil geziler diliyorum:) Hiçbirşey kendi gözünle görmenin yerini tutmuyor çünkü.

Sağlık en önemli varlık! dedi ki...

Şahane fotoğraflar ve anlatım için teşekkürler.. Ekim ayında Venedik veya Floransa ya gideceğim..kaldığınız yerlerden memnun kaldıysanız isimlerini verebilir misiniz ? teş. :)

Merhaba,
Kaldığımız yerler inrethome'dan ayarladığımız kiralık dairelerdi. Venedik'de kaldığımız daire iyi değildi. Özellikle Büyük Kanal'a cephesi olan bir yerde kalmanızı tavsiye ederim. Floransa'daki dairemizden çok memnun kaldık. İlgilenirseniz Interhome.com daki kodu: IT5270.545.1

Adsız dedi ki...

Merhaba, 4yaşında kızımla gitmek istiyoruz,Gordon'lar çocuk bilebiliyoruz,güvenli mi,teşekkürler

Merhaba,
Gondolcular gondolun içine dengeli şekilde oturtuyorlar binenleri. Sorun çıkacağını zannetmiyorum.
Şimdiden iyi tatiller dilerim.